orlandokokusa.reismee.nl

Eindelijk na 2 maanden mijn verhaal

Eindelijk is het dan zo ver. Voordat ik naar de U.S. vertrok dacht ik dat ik niet een blog zou schrijven maar het is allemaal te leuk om niet aan andere te vertellen.

Even een kleine introductie. Ik (Orlando Kok, 17 jaar) ben in de Verenigde Staten als exchange student in de mooie staat Minnesota. Minnesota ligt helemaal in het noorden tegen de grens met Canada aan en in het midden van het land. Ik woon bij een heel erg aardig gastgezin bestaand uit me gastmoeder en gastvader Amy 48 en Kevin 40. Ook zijn er drie kinderen Josiah 11, Joshua 10 en Eowyn 4. Ook hebben we een kleine hond genaamd Penelope die waarschijnlijk zwanger is van puppy's op dit moment. We weten het niet zeker.

Ik woon in de plaats Elk River. En ik ga naar de school Elk River High School. ERHS als afkorting. Ook zit ik in het American Football team van de school dat erg goed is. Later in het verhaal vertel ik daar meer over. Eerst hoe ziet een normale schooldag er voor mij uit.

Om 5:50 gaat me wekker en sta ik op (niet altijd even makkelijk). Meestal lig ik dan nog 10 minuten in me bed. Ik kleed me om, eet wat en pak me tas in. Om 6:30 komt de gele schoolbus. Sinds 2 weken stopt hij recht voor mijn huis. Voorheen moest ik 200 meter lopen in de kou. Dan heb ik een 20 minuten bus rit voordat hij arriveert op school. De lessen beginnen om 7:30 behalve op woensdag want dan beginnen ze om 8:05. Ik maak dan nog wat huiswerk voordat me eerste uur begint. Me eerste uur is Natuurkunde. We hebben een vervanger die niet erg goed is want me normale leraar heeft een kind gekregen. Het tweede uur heb ik US History dat erg leuk is. Momenteel leren we over de Civil War. Daarna heb ik Forensische onderzoek. Wat ik erg leuk vind. Ook omdat de leraar erg gepasioneerd is over zijn vak. Het vierde uur moet ik helemaal naar de andere kant van het gebouw lopen omdat ik dan Team Sports heb. Dat is een soort gym maar erg competitive is. Dus iedereen wil winnen. Daarna heb ik lunch. Persoonlijk vind ik de lunch best goed. Je hebt altijd keuze uit Pizza, Hamburger of Pasta of iets Mexicaans zoals Nacho's of Quesiddila's. Wel weer lekker Amerikaans. Je moet altijd ook iets gezonds er bij nemen zoals sla of fruit. Het vijfde uur heb ik Wiskunde wat ik erg makkelijk vind. Het zesde uur heb ik Engels 11. Daar leren we hoe we een presentatie moeten geven. Dus niet die flauwe keul met grammatica of boeken lezen. Dan is het 14:10 en eindigt me schooldag. Maar daarna heb ik football training.

Ik speel dus in het football team. De training duurt meestal tot 17:30. Ik ben een van de kickers die de bal schopt. Als kicker heb je drie dingen die je doet. 1. Kickoff 2. Field goal/PET 3. Punting. Het is allemaal een beetje lastig uittelggen. Maar als je ooit american football hebt gezien dan zie je dat er twee grote palen staan aan beide kanten van het veld. Daar proberen kickers in te schieten. Dat is een van de dingen die wij doen. Mijn school is vorig jaar het beste van de staat geworden en we zijn dus Defending State Champions in de klasse 5A. We hebben op dit moment 7 wedstrijden gewonnen en 1 verloren wat een heel erg drama was voor iedereen. We zijn op dit moment in de playoffs. Dat betekent dat als je nu verliest het seizoen voorbij is. En als je blijft winnen ben je uiteindelijk State Champions. Zaterdag hebben we onze laatste thuis wedstrijd tegen Sauk-Rapids. Hopelijk winnen we. We zijn allemaal goed voorbereid met het scouting report. Elke week krijgen we een scouting report en daar staat op wat onze tegenstander vooral doet. Ook kijken we film wat onze tegenstander doet zodat we exact weten wat we kunnen verwachten. Het is dus erg serieus. We hebben in totaal 65 spelers in het team. Iedereen heeft zijn eigen positie. Op een posities zijn altijd meerdere mensen dus het is echt degene die het beste zijn die spelen.

We doen heel veel dingen met de familie. We zijn bijvoorbeeld naar een groot pretpark geweest en ook zijn we meer naar het noorden geweest waar de ouders van mijn gastvader wonen. Het was een 4 uur durende auto rit. In Nederland ben je dan al in een ander land. Ook zijn we naar een appel boomgaard geweest. Wat erg leuk was. Soms kan het een beetje chaotisch zijn in het huis met 3 jongen kinderen maar alles is erg leuk. In Engels ben ik helemaal vloeiend dus ik kan iedereen gewoon begrijpen.

Ik heb al veel mensen ontmoet en verteld over Nederland. Bij football willen ze altijd weten over hoe ik Nederlands praat. Ik heb lang niet meer in Nederlands geschreven dus er zijn misschien grammaticale fouten. Ik probeer vanaf nu vaker te schrijven over mijn geweldige tijd hier. Mocht je vragen hebben ik beantwoord ze graag

Orlando Kok oftewel "Netherlands" zoals iemand op football me altijd noemt.

Reacties

Reacties

Karina

Hoi,
Leuk verhaal ! Goed dat je hier mee begonnen bent. Nu weten we nog meer wat je allemaal mee maakt. Geniet van iedere dag.
Liefs, mama

Martin

Goed idee om hier mee te beginnen, is ook leuk voor later.
Kunnen we wij ook meer meegenieten van je avonturen in de US.
Een ervaring die je niet zal vergeten.
liefs Pa

Max

Hoi

Goed verhaal. Mooie belevenis.
En zaterdag winnen!
Succes het weekend!

Gr Max en Marieke

Oma

Hartstikke leuk. Nu weet ik wat je allemaal doet. Lange dagen hoor. Geniet er van.
Veel liefs en kus van Oma.

Jan Zeeman en Gerty Blaser

Hallo Orlando wijzijn met je oma samen lekker uit eten geweest en hebben je reisverhaal met veel plezier gelezen. Wat moet je vroeg op en ook nog football spelen. Geweldig hoor. Nog heel veel plezier

groetjes van vrienden van je oma (jan en Gerty)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!